MOTTO ŻYCIOWE

..nie możesz zatrzymać dnia
ale możesz go nie stracić..


AKTUALNOŚCI

poniedziałek, 1 lutego 2016

Ruszamy się z Creativo /PROJEKT TSP/

Za nami pierwszy miesiąc trzeciej edycji Projektu Tak Sobie Poznaję. To był miesiąc sportowy i postawiliśmy na każdy aspekt ruchowy udoskonalając nie tylko motorykę dużą (duże stawy, ale też motorykę małą. Poniżej znajdziecie kilka zdjęć raportujących nasze zmagania z tym tematem.

Dzięki uprzejmości Creativo (miejsca tworzącego wspaniałe wspierające rozwój zabawki z materiału i nie tylko) mogliśmy skorzystać z trzech świetnych, wykonanych z materiału rozwojowych "zabawek". Dużo czasu poświęciliśmy na zabawę nimi i to nie tylko dlatego, że ja sama chciałam, aby mój syn z nich skorzystał jak najwięcej, ale on także do nich lgnął. Patrząc na mojego dwulatka jestem przekonana, że nie tylko on maksymalnie wykorzystałby te cuda!

Poniżej będziecie mogli przeczytać krótkie ich opisy, ale także zapoznać się z innymi zabawami usprawniającymi stawy, jakie nam towarzyszyły przez miniony miesiąc. 

OD CREATIVO:

SENSORYCZNA ULICA

Zabawa nią polegała na tym, by Oskar poprowadził autko wyznaczoną ścieżką. Na początku była to trasa prosta, ale im dalej, tym robiła się trudniejsza. Zaczęła lekko skręcać, po czym skręty robiły się coraz ostrzejsze. 

Ale na tym nie koniec. Na każdym końcu ulicy znajduje się mały garaż dla autka. I to zajmowało Oskarowi najwięcej czasu, było najatrakcyjniejsze. Podniesienie materiału jedną ręką, wsunięcie auta w otwór drugą pozwala na współpracę wielu elementów - obu rąk i obu półkul, ale także wzmacnia koordynację ręka - oko. Osobiście uwielbiam takie zabawy :)





SENSORYCZNA ŚCIEŻKA Z ELEMENTAMI DO DOPASOWANIA

Bieganie to jedna z najbardziej ulubionych czynności, jakie wykonuje Oskar. Nie zdziwiłam się zatem, że ta ścieżka była przez niego okupowana jeszcze zanim udało mi się rozłożyć ją prawidłowo na podłodze.. 

Sama ścieżka jest wspaniała i osobiście spacerowałam po niej z miłą chęcią pozwalając sobie na odczuwanie zmiennych przyjemności po styczności z daną fakturą. Składa się ona bowiem z różnofakturowych kwadratów. Jedne są niezwykle mięciutkie i aż chce się przyłożyć do nich policzek (tak było z kwadratem, który wygląda jak sierść zwierzęcia; na fp Creativo możecie znaleźć też rękawiczki, na które patrząc od razu ma się ochotę je przytulić). Inne dotykiem zachęcały bardziej do ucieczki z nich, jak po spacerze po twardym i nieprzyjemnym piasku plażowym (mieliście kiedykolwiek styczność z takim piaskiem?)

Dodatkowo ten zestaw wyposażony jest w małe kwadraty fakturami odpowiadające dużym. Wykorzystaliśmy je tworząc z nich odrębną ścieżkę, ale także dopasowując je do dużych kwadratów. Oskar bez problemu wykonuje takie zadania, ale w którymś momencie podniosłam mu poprzeczkę i zakryłam mu oczy. Skupienie się na poznaniu dotykiem faktury małego kwadrata, a później wyszukiwanie takiej samej spośród dużych kwadratów na ścieżce było już nie lada wyczynem i zajęło nam trochę czasu. Oskar był jednak zabawą wręcz zachwycony, a w szczególności, kiedy udało mu się dopasować do siebie kwadraty :)







WORECZKI O RÓŻNEJ CIĘŻKOŚCI

Kiedy wyciągnęłam z worka kilka różnofakturowych woreczków, które okazały się także woreczkami o różnej ciężkości, Oskar od razu zabrał się za ich ocenę. Wziął do ręki dwa woreczki w tym samym kolorze i podał mi jeden sapiąc: "Ciężki...". Nawet nie musiałam zachęcać go do odgadywania, który z dwóch niby takich samych woreczków jest cięższy, bo sam mi wskazywał. Dzieliliśmy więc woreczki według wagi, ale także według kolorów dopasowując bordowy do bordowego itd.

W którymś momencie Oskar nałożył sobie na głowę jeden z woreczków. Ci, którzy czytają nas od lat, wiedzą, że mój syn ma tendencję do zakładania sobie na głowę różnych rzeczy ;) To musiało się zatem tak skończyć ;) I tak oto ćwiczyliśmy dodatkowo równowagę :) Równowaga była też ćwiczona, kiedy z woreczków ułożyliśmy ścieżkę, po której Oskar mógł się kilka razy przebiec. Oczywiście na boso :)






NASZE ZABAWY

(raport wykonany telefonem w czasie zabaw)
Rzucanie piłką w określony cel

Układanie wież z klocków różnego rodzaju

Sensoryczne zabawy w Centrum Terapii i Rozwoju "Bliżej Dziecka" we Wrocławiu

Domowy śnieg, gdy brakowało prawdziwego

Spirale i praca palcami oraz całymi dłońmi

Malowanie

Pomoc w kuchni

A kiedy spadł prawdziwy śnieg, szaleliśmy w ogrodzie

Laurki i tworzenie obrazka zimy (wyklejanki, naklejanki, wydzieranki)

Klasy  - konieczność w miesiącu sportowym


I to tyle, jeśli chodzi o nasz pierwszy miesiąc w trzeciej edycji Projektu :)

Zapraszamy za miesiąc do przeczytania raportu z lutego, a wcześniej do wpisów, które będą się tu pojawiały w zupełnie innym temacie :)

4 komentarzy:

Pati pisze...

Jakie świetne zabawy! A skąd masz taką matę-ulice? Piotrusiowi by się spodobała :-))

Kobieta w Harmonii pisze...

Pati, od Creativo właśnie :) Na początku wpisu jest odnośnik do ich strony.

Rudym spojrzeniem pisze...

Świetne zabawy, pomoce edukacyjne od Creativo świetne;) A ja muszę przyznać kompletnie zapomniałam o kręglach. Leżą zapomniane w pudle z zabawkami... Gdzie zostawiać linki z relacjami?

Kobieta w Harmonii pisze...

Marta, zostawiaj pod głównym (pierwszym, tym informacyjnym) wpisem dotyczącym danego miesiąca na fp. Powinien pojawiac się każdego pierwszego dnia miesiąca i jest przypiety przez caly ten miesiąc:)

Waszą relację właśnie przeczytałam :)

Prześlij komentarz

Każde słowo jest ważne - dziękuję Ci za Twoje słowa :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes