MOTTO ŻYCIOWE

..nie możesz zatrzymać dnia
ale możesz go nie stracić..


AKTUALNOŚCI

piątek, 21 listopada 2014

Zapach Afryki.. /DOM/

Dawno temu marzyła mi się kuchnia w stylu afrykańskim. Wyobrażałam ją sobie w ciemnym odcieniach z jaśniejszymi dodatkami, może z motywem zebry, z drewnianymi misami, lampkami. Nie byłam daleka od tego, jak pomieszczenie w stylu afrykańskim widzą projektanci. Poszperałam jednak po internecie i okazało się, że mieszałam ze sobą kilka podstylów afrykańskich. Poniżej możecie zobaczyć, jak Afrykę w domu widzą projektanci.

STYL MAROKAŃSKI


  • kolory pastelowe - biały, piaskowy, beżowy; czasem trochę niebieskiego [często cala jedna ściana pokryta jest tym kolorem]'
  • dużo złota;
  • filigranowe, koronkowe meble;
  • dodatki z ceramiki, miedzi, srebra;
  • lampiony.

STYL WSCHODNIOAFRYKAŃSKI
  • monochromatyczny;
  • jedna barwa w kilku odcieniach - brązowym, beżowym, khaki, białym;
  • jasne, naturalne tkaniny we wnętrzu;
  • najlepiej zastosować w dużych pomieszczeniach.
STYL POŁUDNIOWOAFRYKAŃSKI
najpopularniejszy przez wzgląd na ciemną, elegancką oprawę i wyraźne wzory biało-czarne kojarzone z dzikimi zwierzętami;



JAK TO ZASTOSOWAĆ W DOMU?
1. ŚCIANY
  • odcień terakoty/ piaskowy
  • faktura chropowata
  • przecierki
2. PODŁOGA
  • drewniana
  • pokryta kolorowym wzorzystym kilimem
3. MEBLE
  • drewniane
  • ciemne
4. WZORY
  •  kolorowe
  • geometryczne
  • podobne tkaniny na poduszkach i zasłonach
  • można z umiarem wykorzystać desenie w zwierzęce wzory
5. LAMPKI
  • lampiony dające efekt ciepłego, przytulnego klimatu
6. DODATKI
  • elementy kutego żelaza w meblach
  • obrazki afrykańskie
  • figurki
  • świeczki
  • maski
  • kwiaty - draceny, palmy - w doniczkach z wypalanej glinki




Tak kiedyś wyobrażałam sobie moją wymarzoną kuchnię. :) Dziś wiem, że będzie ona w stylu kawiarenkowym (o czym będę pisać za jakiś czas). Tymczasem publikuję ten post, który pochodzi z mojego starego, projektowego bloga, bo może kiedyś ktoś inny wykorzysta pomysł :)


1 komentarzy:

Monika Zawadzka pisze...

Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

Prześlij komentarz

Każde słowo jest ważne - dziękuję Ci za Twoje słowa :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes