MOTTO ŻYCIOWE

..nie możesz zatrzymać dnia
ale możesz go nie stracić..


AKTUALNOŚCI

poniedziałek, 29 grudnia 2014

Plan żywieniowy na cały tydzień /ORGANIZACJA/

Zdarza Ci się czasem, że zaglądasz do lodówki i zastanawiasz się, co można zrobić z tego, co w niej zostało? Ja ostatnio miałam tak kilka razy i bardzo mnie to uderzyło. Staram się organizować i wyprzedzać sytuacje w innych dziedzinach życia, a nie zadbałam o plan żywieniowy. Jakiś czas temu czytałam na prywatnym blogu Moniki, która prowadzi też bloga ze wspaniałymi włóczkowymi cudeńkami (tutaj możesz je zobaczyć), że planuje ona obiady na cały tydzień. Pomyślałam wtedy, że coś takiego trzeba zastosować u nas w domu, ale na myśleniu się skończyło, bo moje myśli zaprzątnięte były innymi, równie istotnymi sprawami. Później przeczytałam dokładnie wpis Edyty, która zajmuje się coachingiem, o jej własnym organizerze, w którym pojawiła się też kartka z planem żywieniowym na cały tydzień. Doszłam do wniosku, że coś w tym musi być. Od jutra zatem działa nasz plan żywieniowy na cały tydzień. Zobaczymy, jak się sprawdzi. Zamówienie na produkty spożywcze zostało złożone. Jutro dokupię tylko to, co powinno być najpierw sprawdzone, jak bułki, ser żółty czy mięso :)




Pusty plan żywieniowy możecie zobaczyć i pobrać tutaj. Poniżej przedstawiam Wam podgląd:





Przykładowy szablon wypełniony w całości -> klik




A poniżej możecie zobaczyć nasz plan tygodniowy. Jeśli odpowiada Wam taka rozpiska, możecie pobrać gotowy szablon tutaj.



Byłabym wdzięczna za wszelkie pomysły na dania zgodnie z naszą tematyczną rozpiską grup. Macie jakieś swoje ulubione i proste w wykonaniu dania makaronowe, albo ciekawe pomysły na naleśniki? :)



4 komentarzy:

Pati pisze...

Wow, super plan! A ja się pochwalę, że robię plan na cały miesiąc, haha :-) Co tydzień to mi się nie chce. U Was bardzo podoba mi się tematyka. Ja zawsze się staram aby w każdym tygodniu była zupa, ryba (jeden raz bo dwa to by mąż nie dał rady;-), kasze.

Takie planowanie jest super bo nie raz otwierałam tak jak Ty lodówkę i hmmm...co by tu ugotować? (A składników brak.)
Polecam super przepis na szybkie danie makaronowe:

Składniki na 4 porcje: 300g makaronu penne, 150 g sera koziego dojrzewającego, cukinia, 80g suszonych pomidorów, 70 ml oliwy z oliwek, cytryna, ząbek czosnku, gałązka tymianku.
Makaron gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie. Cukinie kroimy na plastry i marynujemy w oliwie i tymianku. Smażymy a potem kroimy w paski i marynujemy w plastrach czosnku. Suszone pomidory kroimy w grube kawałki. Makaron przesmażamy na oliwie z cukinią i pomidorami, dodajemy startą skórkę z cytryny. Na wierzchu układamy kawałki sera koziego.

Smacznego!

Joanna PS pisze...

Pati, serdecznie dziękuję Ci za przepis! Na pewno wykorzystam ;)

Co do planu.. to mój pierwszy raz.. więc rozumiesz, na razie na miesiąc ;) Twój poziom osiągnę zapewne za jakiś czas i też będę planować cały miesiąc. Ale robisz zakupy od razu na cały miesiąc?? :) Niektorych produktów się nie da, więc pewnie zakupy robisz częściej.

Uściski! :)

Pati pisze...

Warzywa i owoce kupuję raczej na bieżąco. A tak to mniej więcej raz w tygodniu duże zakupy. Dzięki liście wiem co dokupić i którego dnia - nie wracam ze sklepu z produktami, które może się nadadzą, a może nie ;-)

Joanna PS pisze...

Aha, czyli jednak jest to prostsze niż myślałam ;) Dziękuję :)

Prześlij komentarz

Każde słowo jest ważne - dziękuję Ci za Twoje słowa :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes